Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium
Andrea Chénier - The Met: Live in HD 2025-26
Andrzej Poniedzielski - koncert jubileuszowy "YOU be LECIE"
Arabella - The Met: Live in HD 2025-26
Artur Andrus – Recital Kabaretowy
Broadway Dance Ladies - pokaz taneczny
Cyganeria - The Met: Live in HD 2025-26
Eugeniusz Oniegin - The Met: Live in HD 2025-26
Klimakterium... i już
Komedia odlotowa, czyli lumbago
Koncert ELENI
Koncert Musicalowy ANIMATO 2025
Koncert Wiedeński "W krainie czardasza i cygańskich pieśni"
Kopciuszek - The Met: Live in HD 2025-26
Lilo i Stitch
Lunatyczka - The Met: Live in HD 2025-26
Minghun
Mini Maraton Piep*zyć Mickiewicza
Mission: Impossible – The Final Reckoning
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Niedzielny teatrzyk - "Calineczka"
Niedzielny teatrzyk - "Kopyta w górę!"
Niedzielny teatrzyk - "Kot w butach"
Niedzielny teatrzyk - "Król Maciuś"
Niedzielny teatrzyk - "Planeta Cudoria. Kosmiczna podróż"
Niedzielny teatrzyk - "Trzej Muszkieterowie"
Niedzielny teatrzyk - "W miejskiej dźungli"
Ostatni sen Fridy i Diega - The Met: Live in HD 2025-26
Purytanie - The Met: Live in HD 2025-26
Tristan i Izolda - The Met: Live in HD 2025-26

Andrea Chénier - The Met: Live in HD 2025-26
Piotr Beczała występuje w roli szlachetnego poety, który pada ofiarą intryg i brutalności Rewolucji Francuskiej w pełnej pasji operze tragicznej Giordana.
Po świetnie przyjętym występie w Fedorze w sezonie Live in HD 2022–23, Beczała ponownie łączy siły z sopranistką Sonyą Yonchevą, wcielającą się tym razem w arystokratyczną ukochaną Chéniera – Maddalenę di Coigny. W roli Carla Gérarda, przedstawiciela rewolucyjnego terroru, który przesądza o losie kochanków, wystąpi baryton Igor Golovatenko. Za pulpitem dyrygenckim stanie Daniele Rustioni. Porywająca inscenizacja Nicolasa Joëla będzie transmitowana na żywo z nowojorskiej sceny Met do kin na całym świecie już 13 grudnia 2025 roku.
Po świetnie przyjętym występie w Fedorze w sezonie Live in HD 2022–23, Beczała ponownie łączy siły z sopranistką Sonyą Yonchevą, wcielającą się tym razem w arystokratyczną ukochaną Chéniera – Maddalenę di Coigny. W roli Carla Gérarda, przedstawiciela rewolucyjnego terroru, który przesądza o losie kochanków, wystąpi baryton Igor Golovatenko. Za pulpitem dyrygenckim stanie Daniele Rustioni. Porywająca inscenizacja Nicolasa Joëla będzie transmitowana na żywo z nowojorskiej sceny Met do kin na całym świecie już 13 grudnia 2025 roku.

Andrzej Poniedzielski - koncert jubileuszowy "YOU be LECIE"
W roku 2024 Andrzej Poniedzielski obchodzi 50-lecie pracy artystycznej i 70-lecie urodzin. Już /data i miejsce/artysta będzie celebrował okrągłe jubileusze na scenie w …, podczas wyjątkowego wieczoru.
Popularny satyryk, aktor, poeta oraz autor piosenek zaprezentuje publiczności autorski program, przepełniony inteligentną satyrą oraz łagodnym humorem.
Andrzej Poniedzielski to postać znana i ceniona w kręgach kabaretowych, poetyckich, literackich.
W trakcie wyjątkowego, jubileuszowego koncertu ze sceny wybrzmią satyryczne, liryczne piosenki o miłości, szczęściu, upływie czasu napisane przez jubilata, w nowych aranżacjach okraszone wysublimowanym dowcipem i inteligencją mistrza słowa.
Artyście na scenie towarzyszyć będą muzycy w składzie:
Paweł Jabłoński, /piano/,
Tomasz Piątek /klarnet/,
Piotr Górka / bas/,
Jakub Chmielarski /gitara/.
Popularny satyryk, aktor, poeta oraz autor piosenek zaprezentuje publiczności autorski program, przepełniony inteligentną satyrą oraz łagodnym humorem.
Andrzej Poniedzielski to postać znana i ceniona w kręgach kabaretowych, poetyckich, literackich.
W trakcie wyjątkowego, jubileuszowego koncertu ze sceny wybrzmią satyryczne, liryczne piosenki o miłości, szczęściu, upływie czasu napisane przez jubilata, w nowych aranżacjach okraszone wysublimowanym dowcipem i inteligencją mistrza słowa.
Artyście na scenie towarzyszyć będą muzycy w składzie:
Paweł Jabłoński, /piano/,
Tomasz Piątek /klarnet/,
Piotr Górka / bas/,
Jakub Chmielarski /gitara/.

Arabella - The Met: Live in HD 2025-26
RETRANSMISJA - nagranie z dnia 22.11.2025
22 listopada 2025 roku opera Straussa przyniesie do kin na całym świecie blask i czar XIX-wiecznego Wiednia w przepięknej inscenizacji legendarnego reżysera Otto Schenka – inscenizacji, która „jest tak pełna przepychu, jak tylko można sobie wymarzyć” (The New York Times).
W roli tytułowej bohaterki, młodej arystokratki szukającej miłości na własnych warunkach, wystąpi sopranistka Rachel Willis-Sørensen. Jej siostrą, Zdenką, będzie sopranistka Louise Alder, a w rolę pełnego werwy hrabiego, który zawróci Arabelli w głowie, wcieli się bas-baryton Tomasz Konieczny.
22 listopada 2025 roku opera Straussa przyniesie do kin na całym świecie blask i czar XIX-wiecznego Wiednia w przepięknej inscenizacji legendarnego reżysera Otto Schenka – inscenizacji, która „jest tak pełna przepychu, jak tylko można sobie wymarzyć” (The New York Times).
W roli tytułowej bohaterki, młodej arystokratki szukającej miłości na własnych warunkach, wystąpi sopranistka Rachel Willis-Sørensen. Jej siostrą, Zdenką, będzie sopranistka Louise Alder, a w rolę pełnego werwy hrabiego, który zawróci Arabelli w głowie, wcieli się bas-baryton Tomasz Konieczny.

Artur Andrus – Recital Kabaretowy
Artur Andrus – Recital Kabaretowy – Zapraszamy na Recital Kabaretowy Artura Andrusa, w którym usłyszymy znane, lubiane, wciąż przez publiczność oczekiwane utwory, będące już niekwestionowanymi przebojami piosenki kabaretowej. Pojawią się także te pochodzące z ostatniego albumu pt. „Sokratesa 18” O podróżach – dalekich i bliskich. O miejscach. Takich, w których autor był i takich, w których go nie było, bo niektóre nawet nie istnieją. O uczuciach. Własnych i cudzych. Przeżytych, zauważonych, zasłyszanych i zmyślonych. Trochę poważnie i trochę nie. Piosenki będą przeplatane wierszami, humorystycznymi komentarzami, anegdotami, zawsze na najwyższym poziomie – o czym chyba nikogo, kto zetknął się z tym artystą nie trzeba przekonywać.
Arturowi Andrusowi towarzyszą muzycy:
Wojciech Stec – fortepian, gitara
Łukasz Borowiecki – kontrabas, akordeon
Łukasz Poprawski – saksofony, klarnet
Paweł Żejmo – perkusja
Arturowi Andrusowi towarzyszą muzycy:
Wojciech Stec – fortepian, gitara
Łukasz Borowiecki – kontrabas, akordeon
Łukasz Poprawski – saksofony, klarnet
Paweł Żejmo – perkusja

Broadway Dance Ladies - pokaz taneczny
Wystąpią:
Beata Bogocz
Dominika Booss-Ostaszewska
Agnieszka Chyłek
Magdalena Kozłowska
Marysia Król
Gabi Maliborska-Szmulewicz
Agata Małek
Magda Nasierowska
Justyna Puchała
Aneta Siennicka
Kasia Tworkowska
Aneta Wojciechowska
Ania Zbrożek
W choreografii: Klary Dybińskiej
Beata Bogocz
Dominika Booss-Ostaszewska
Agnieszka Chyłek
Magdalena Kozłowska
Marysia Król
Gabi Maliborska-Szmulewicz
Agata Małek
Magda Nasierowska
Justyna Puchała
Aneta Siennicka
Kasia Tworkowska
Aneta Wojciechowska
Ania Zbrożek
W choreografii: Klary Dybińskiej

Cyganeria - The Met: Live in HD 2025-26
Urzekająca sceneria i hipnotyzująca muzyka sprawiają, że Cyganeria to dzieło ponadczasowe – wciąż tak samo porusza i zachwyca. Kultowa inscenizacja Franco Zeffirellego oddaje z rozmachem klimat XIX-wiecznego Paryża, gdzie młodzi bohaterowie doświadczają trudów artystycznego życia.
W roli szwaczki Mimì wystąpi sopranistka Juliana Grigoryan, a partię jej ukochanego, poety Rodolfa, zaśpiewa tenor Freddie De Tommaso. Orkiestrą dyrygować będzie Keri-Lynn Wilson. Transmisja spektaklu na żywo z Metropolitan Opera do kin na całym świecie odbędzie się 8 listopada 2025 roku.
W roli szwaczki Mimì wystąpi sopranistka Juliana Grigoryan, a partię jej ukochanego, poety Rodolfa, zaśpiewa tenor Freddie De Tommaso. Orkiestrą dyrygować będzie Keri-Lynn Wilson. Transmisja spektaklu na żywo z Metropolitan Opera do kin na całym świecie odbędzie się 8 listopada 2025 roku.

Eugeniusz Oniegin - The Met: Live in HD 2025-26
Po entuzjastycznie przyjętym debiucie w Metropolitan Opera w 2024 roku, gdzie wystąpiła jako Cio-Cio-San w Madama Butterfly Pucciniego, sopranistka Asmik Grigorian powraca na nowojorską scenę w roli Tatiany – zakochanej młodej kobiety i głównej bohaterki pełnej namiętności operowej adaptacji poematu Puszkina.
Spektakl będzie transmitowany na żywo ze sceny Metropolitan Opera do kin na całym świecie 2 maja 2026 roku. Baryton Igor Golovatenko ponownie wcieli się w eleganckiego, lecz emocjonalnie zdystansowanego Oniegina, który zbyt późno uświadamia sobie swoje prawdziwe uczucia. W poruszającej inscenizacji w reżyserii laureatki Nagrody Tony, Deborah Warner, „otrzymujemy pięknie dopracowaną interpretację lirycznego romansu Czajkowskiego” (The Telegraph).
Spektakl będzie transmitowany na żywo ze sceny Metropolitan Opera do kin na całym świecie 2 maja 2026 roku. Baryton Igor Golovatenko ponownie wcieli się w eleganckiego, lecz emocjonalnie zdystansowanego Oniegina, który zbyt późno uświadamia sobie swoje prawdziwe uczucia. W poruszającej inscenizacji w reżyserii laureatki Nagrody Tony, Deborah Warner, „otrzymujemy pięknie dopracowaną interpretację lirycznego romansu Czajkowskiego” (The Telegraph).

Klimakterium... i już
Cztery wspaniałe aktorki, cztery „tygrysice w menopauzie” opowiadają i śpiewają o trudnym okresie życia, który nie ominie żadnej z Pań. Wspólnota doświadczeń łączy bohaterki sztuki oraz kobiety na widowni. Spektakl staje się „babskim spotkaniem” pełnym humoru – najlepszego lekarstwa na wszelkie dolegliwości. Nieuchronne problemy w radosnej i ciepłej atmosferze spektaklu przestają być wstydliwe i okazują się wcale nie takie straszne!
Tak dowcipnie, otwarcie, z dystansem i poczuciem humoru na własny temat o sprawach kobiet nikt jeszcze w Polsce nie mówił. A zaczęło się w Los Angeles, gdzie Elżbieta Jodłowska zobaczyła niesłychanie zabawny spektakl muzyczny, na którym kobiety zaśmiewały się do łez wołając ”to o mnie!”, „mnie się trafiło to samo!” i postanowiła zrobić coś podobnego, ale osadzonego w polskich realiach, z rodzimymi problemami dnia codziennego i naszymi ulubionymi szlagierami.
tekst Elżbieta Jodłowska
reżyseria Cezary Domagała
scenografia i kostiumy Tatiana Kwiatkowska
kierownictwo muzyczne i aranżacje Janusz Bogacki
choreografia Tomasz Tworkowski
Tak dowcipnie, otwarcie, z dystansem i poczuciem humoru na własny temat o sprawach kobiet nikt jeszcze w Polsce nie mówił. A zaczęło się w Los Angeles, gdzie Elżbieta Jodłowska zobaczyła niesłychanie zabawny spektakl muzyczny, na którym kobiety zaśmiewały się do łez wołając ”to o mnie!”, „mnie się trafiło to samo!” i postanowiła zrobić coś podobnego, ale osadzonego w polskich realiach, z rodzimymi problemami dnia codziennego i naszymi ulubionymi szlagierami.
tekst Elżbieta Jodłowska
reżyseria Cezary Domagała
scenografia i kostiumy Tatiana Kwiatkowska
kierownictwo muzyczne i aranżacje Janusz Bogacki
choreografia Tomasz Tworkowski

Komedia odlotowa, czyli lumbago
Zafascynował Was ktoś tak bardzo, że gotowi byliście złamać małżeńską przysięgę? Pójść za szaleństwem jak w dym, bez względu na konsekwencje? Jeśli tak, to… zapnijcie pasy, bo zapowiada się jazda bez trzymanki!
Sally i Peter spotykają się, oczywiście w tajemnicy, na ekscytującą, upojną noc. Mąż Sally – pilot samolotów pasażerskich, właśnie wyleciał, więc kochankowie lądują w ich małżeńskim łożu. Sytuacja się jednak komplikuje. Petera niespodziewanie łapie paraliżujący ból w kręgosłupie – lumbago. Amant postanawia rozgrzać plecy w gorącej kąpieli, ale los lubi płatać figle… Zamiast cudownego ozdrowienia klinuje się w wannie!
To dopiero początek kłopotów pary, bo lawina niefortunnych zdarzeń dopiero się zaczyna. Niespodziewanie w apartamencie pojawiają się wciąż nowi ludzie: niewidomy stroiciel pianin, doktor bez licencji, przystojny mąż Sally, tajemnicza Annabelle oraz stanowcza Jocelyn.
Co ich wszystkich łączy? Niedomówienia!
W matni kłamstewek, w którą wpadli, każdy jest kimś innym i nieświadomie odgrywa przypisaną rolę.
Co z tego wyniknie? Czy można jeszcze bardziej skomplikować sobie życie? Kto będzie w stanie uporządkować ten galimatias?
Przekonajcie się na własne oczy w Teatrze Capitol – BĘDZIE ODLOT!
Reżyseria: Olaf Lubaszenko
Przekład: Elżbieta Woźniak
Scenografia: Joanna Pielat
Kostiumy: Tomasz Jacyków
Opracowanie muzyczne: Agnieszka Putkiewicz
Sally i Peter spotykają się, oczywiście w tajemnicy, na ekscytującą, upojną noc. Mąż Sally – pilot samolotów pasażerskich, właśnie wyleciał, więc kochankowie lądują w ich małżeńskim łożu. Sytuacja się jednak komplikuje. Petera niespodziewanie łapie paraliżujący ból w kręgosłupie – lumbago. Amant postanawia rozgrzać plecy w gorącej kąpieli, ale los lubi płatać figle… Zamiast cudownego ozdrowienia klinuje się w wannie!
To dopiero początek kłopotów pary, bo lawina niefortunnych zdarzeń dopiero się zaczyna. Niespodziewanie w apartamencie pojawiają się wciąż nowi ludzie: niewidomy stroiciel pianin, doktor bez licencji, przystojny mąż Sally, tajemnicza Annabelle oraz stanowcza Jocelyn.
Co ich wszystkich łączy? Niedomówienia!
W matni kłamstewek, w którą wpadli, każdy jest kimś innym i nieświadomie odgrywa przypisaną rolę.
Co z tego wyniknie? Czy można jeszcze bardziej skomplikować sobie życie? Kto będzie w stanie uporządkować ten galimatias?
Przekonajcie się na własne oczy w Teatrze Capitol – BĘDZIE ODLOT!
Reżyseria: Olaf Lubaszenko
Przekład: Elżbieta Woźniak
Scenografia: Joanna Pielat
Kostiumy: Tomasz Jacyków
Opracowanie muzyczne: Agnieszka Putkiewicz

Koncert ELENI
UWAGA! ZMIANA TERMINU KONCERTU NA 15.09.2025
Eleni – jedna z najpopularniejszych w Polsce piosenkarek – urodziła się w 1956 roku w Bielawie koło Wrocławia. Z muzyka zetknęła się się w dzieciństwie, gdyż pochodzi z rodziny o tradycjach artystycznych. Jako solistka równolegle z występami na estradzie dokonywała nagrań radiowych i brała udział w licznych programach telewizyjnych. Pierwszą płytę długogrającą – “Po słonecznej stronie życia” nagrała z zespołem Prometheus w 1977 roku. w następnych latach ukazały się jej kolejne płyty długogrające: “Moja miłość”, “Buzuki disco”, ” Ty jak niebo, ja – jak obłok”, “Lovers”, “Grecja raz jeszcze”, “Morze snu”, “Muzyka Twoje imię ma”, “Miłość jak wino”, “Wakacyjny flirt”, “Moje Credo”, “Nic miłości nie pokona” oraz “Kolędy Polskie”. Za większość z powyższych pozycji Eleni otrzymała “Złote Płyty”. Obecnie Eleni występuje ze swoim zespołem pod kierownictwem Kostasa Dzokasa. Jej najnowsza płyta wydana w maju 2019 r “Statek do Pireusu” od razu podbiła serca Polaków.
Eleni – jedna z najpopularniejszych w Polsce piosenkarek – urodziła się w 1956 roku w Bielawie koło Wrocławia. Z muzyka zetknęła się się w dzieciństwie, gdyż pochodzi z rodziny o tradycjach artystycznych. Jako solistka równolegle z występami na estradzie dokonywała nagrań radiowych i brała udział w licznych programach telewizyjnych. Pierwszą płytę długogrającą – “Po słonecznej stronie życia” nagrała z zespołem Prometheus w 1977 roku. w następnych latach ukazały się jej kolejne płyty długogrające: “Moja miłość”, “Buzuki disco”, ” Ty jak niebo, ja – jak obłok”, “Lovers”, “Grecja raz jeszcze”, “Morze snu”, “Muzyka Twoje imię ma”, “Miłość jak wino”, “Wakacyjny flirt”, “Moje Credo”, “Nic miłości nie pokona” oraz “Kolędy Polskie”. Za większość z powyższych pozycji Eleni otrzymała “Złote Płyty”. Obecnie Eleni występuje ze swoim zespołem pod kierownictwem Kostasa Dzokasa. Jej najnowsza płyta wydana w maju 2019 r “Statek do Pireusu” od razu podbiła serca Polaków.

Koncert Wiedeński "W krainie czardasza i cygańskich pieśni"
120 minut Raju dla uszu i duszy! To zaprezentują Państwu tegoroczni wspaniali artyści „Giganci Wirtuozerii i Wokalistyki Polskich Scen”. Zapraszamy Państwa w podróż do roztańczonego i magicznego Wiednia i Budapesztu, gdzie będą rozbrzmiewać najpiękniejsze arie, duety, pieśni cygańskie oraz niezwykle wirtuozowskie kompozycje na skrzypce solo częściowo z repertuaru Roby Lakatosa.
Co nas wyróżnia? Potęga wokalu, brawurowa wirtuozeria, ujmująca muzykalność, talent artystów, pozytywna energia i radość płynąca z wykonywanej muzyki.
Wykonawcy zabiorą Państwa w niecodzienna, czarującą muzyczna podróż, która rozpocznie się w Starym Wiedniu, stopniowo odkrywając fascynacje mistrzów takich jak Strauss, Lehar, Kalman, folklorem Romskim, by w drugiej części koncertu porwać słuchaczy wraz z taborem cygańskim do różnych krajów i kultur Europy (m. in. Austria, Polska, Węgry, Rumunia, Bałkany, Hiszpania, Włochy).
Prawdziwą atrakcją będę wirtuozowskie, niezwykle efektowne, przyjmowane entuzjastycznie na całym świecie, skrzypcowe parafrazy i fantazje Maryjana Lomahy w wirtuozowskim wykonaniu oraz światowy unikatowy glos, wielki sceniczny urok i ognisty temperament divy operowej Agaty Savy – mezzosopran i tenora Nazara Tatsyshyna. A także popisowy, brawurowy taniec baletu klasycznego. Artyści zapewniają pełen gorących emocji i atrakcyjnych wrażeń wieczór, który na długo zapadnie w pamięci słuchaczy.
Wystąpią:
Agata Sava mezzosopran
Maryjan Lomaha skrzypce solo
Nazar Tatsyshyn tenor
Tancerze baletu klasycznego
Woytek Mrozek dyrygent
Królewska Orkiestra Kameralna
Co nas wyróżnia? Potęga wokalu, brawurowa wirtuozeria, ujmująca muzykalność, talent artystów, pozytywna energia i radość płynąca z wykonywanej muzyki.
Wykonawcy zabiorą Państwa w niecodzienna, czarującą muzyczna podróż, która rozpocznie się w Starym Wiedniu, stopniowo odkrywając fascynacje mistrzów takich jak Strauss, Lehar, Kalman, folklorem Romskim, by w drugiej części koncertu porwać słuchaczy wraz z taborem cygańskim do różnych krajów i kultur Europy (m. in. Austria, Polska, Węgry, Rumunia, Bałkany, Hiszpania, Włochy).
Prawdziwą atrakcją będę wirtuozowskie, niezwykle efektowne, przyjmowane entuzjastycznie na całym świecie, skrzypcowe parafrazy i fantazje Maryjana Lomahy w wirtuozowskim wykonaniu oraz światowy unikatowy glos, wielki sceniczny urok i ognisty temperament divy operowej Agaty Savy – mezzosopran i tenora Nazara Tatsyshyna. A także popisowy, brawurowy taniec baletu klasycznego. Artyści zapewniają pełen gorących emocji i atrakcyjnych wrażeń wieczór, który na długo zapadnie w pamięci słuchaczy.
Wystąpią:
Agata Sava mezzosopran
Maryjan Lomaha skrzypce solo
Nazar Tatsyshyn tenor
Tancerze baletu klasycznego
Woytek Mrozek dyrygent
Królewska Orkiestra Kameralna

Kopciuszek - The Met: Live in HD 2025-26
Przygotowana z myślą o całej rodzinie operowa wersja klasycznej bajki o Kopciuszku, prześladowanej przez złą macochę dziewczynce, która dzięki szczypcie magii trafia na królewski bal i znajduje miłość swojego życia.
Tytułową rolę zaśpiewa mezzosopranistka Isabel Leonard. Oprócz niej na scenie wystąpią Emily D’Angelo jako Książę, Jessica Pratt jako Wróżka Chrzestna, a także Stephanie Blythe i Laurent Naouri. Dyryguje Emmanuel Villaume.
Tytułową rolę zaśpiewa mezzosopranistka Isabel Leonard. Oprócz niej na scenie wystąpią Emily D’Angelo jako Książę, Jessica Pratt jako Wróżka Chrzestna, a także Stephanie Blythe i Laurent Naouri. Dyryguje Emmanuel Villaume.

Lilo i Stitch
Lilo i Stich – aktorska wersja animowanego hitu Disney’a z 2002 roku – to szalona, zabawna i wzruszająca opowieść o samotnej hawajskiej dziewczynce i zbiegłym kosmicie, który pomaga jej naprawić „zepsutą” rodzinę. Film wyreżyserował Dean Fleischer Camp, nominowany do Oscara za animację Marcel Muszelka w różowych bucikach.

Lunatyczka - The Met: Live in HD 2025-26
Po olśniewających występach w Romeo i Julii Gounoda, Traviacie Verdiego oraz Łucji z Lammermooru Donizettiego, Nadine Sierra podejmuje kolejne wyzwanie w sopranowym repertuarze, wcielając się w Aminę – bohaterkę, która podbija serca publiczności w poruszającej historii Belliniego o miłości utraconej i odnalezionej.
W swojej nowej inscenizacji Rolando Villazón – tenor, który z powodzeniem rozwija karierę reżyserską – pozostaje wierny oryginalnemu alpejskiemu krajobrazowi, ale wykorzystuje motyw snu do głębszej eksploracji emocjonalnych i psychologicznych zakamarków ludzkiego umysłu. Obok Nadine Sierry na scenie wystąpią: tenor Xabier Anduaga jako narzeczony Aminy, Elvino, sopranistka Sydney Mancasola w roli jej rywalki Lisy oraz bas Alexander Vinogradov jako hrabia Rodolfo. Za pulpitem dyrygenckim stanie Riccardo Frizza. Jedno z najbardziej zachwycających dzieł operowych zostanie zaprezentowane na żywo z Metropolitan Opera w kinach na całym świecie już 18 października 2025 roku.
W swojej nowej inscenizacji Rolando Villazón – tenor, który z powodzeniem rozwija karierę reżyserską – pozostaje wierny oryginalnemu alpejskiemu krajobrazowi, ale wykorzystuje motyw snu do głębszej eksploracji emocjonalnych i psychologicznych zakamarków ludzkiego umysłu. Obok Nadine Sierry na scenie wystąpią: tenor Xabier Anduaga jako narzeczony Aminy, Elvino, sopranistka Sydney Mancasola w roli jej rywalki Lisy oraz bas Alexander Vinogradov jako hrabia Rodolfo. Za pulpitem dyrygenckim stanie Riccardo Frizza. Jedno z najbardziej zachwycających dzieł operowych zostanie zaprezentowane na żywo z Metropolitan Opera w kinach na całym świecie już 18 października 2025 roku.

Minghun
SEANS W RAMACH CYKLU "KINO DLA SENIORA"
Bilety w cenie 1 zł dla seniorów z Gminy Grodzisk dostępne wyłącznie w kasie kina po okazaniu Karty Mieszkańca Grodziska Mazowieckiego.
Jurek (poruszająca kreacja Marcina Dorocińskiego) wraz ze swoim teściem Benem (Daxing Zhang) konfrontuje się ze stratą bliskiej osoby i decyduje odprawić chiński rytuał minghun, tzw. zaślubin po śmierci. Bohaterowie ruszają w emocjonalną podróż, której celem jest znalezienie idealnego partnera na wieczność.
Zderzenie odmiennych kultur ma pomóc uświadomić zarówno filmowym postaciom, jak i widzowi, że bez względu na pochodzenie wszyscy przynależymy do jednej człowieczej rodziny. „Minghun” to opowieść o nadziei, miłości i poszukiwaniu sensu życia oraz tego, co nastaje po nim.
Film w reżyserii Jana P. Matuszyńskiego (“Ostatnia rodzina”, serial “Król”) według scenariusza Grzegorza Łoszewskiego (“Komornik”) w ironiczny sposób konfrontuje nas ze stratą, własnymi przekonaniami i duchowością. To poruszające, czułe i osobiste kino, które opowiada o najważniejszych wartościach w życiu człowieka, dając widzowi to, co w naszych czasach najpotrzebniejsze – nadzieję.
Bilety w cenie 1 zł dla seniorów z Gminy Grodzisk dostępne wyłącznie w kasie kina po okazaniu Karty Mieszkańca Grodziska Mazowieckiego.
Jurek (poruszająca kreacja Marcina Dorocińskiego) wraz ze swoim teściem Benem (Daxing Zhang) konfrontuje się ze stratą bliskiej osoby i decyduje odprawić chiński rytuał minghun, tzw. zaślubin po śmierci. Bohaterowie ruszają w emocjonalną podróż, której celem jest znalezienie idealnego partnera na wieczność.
Zderzenie odmiennych kultur ma pomóc uświadomić zarówno filmowym postaciom, jak i widzowi, że bez względu na pochodzenie wszyscy przynależymy do jednej człowieczej rodziny. „Minghun” to opowieść o nadziei, miłości i poszukiwaniu sensu życia oraz tego, co nastaje po nim.
Film w reżyserii Jana P. Matuszyńskiego (“Ostatnia rodzina”, serial “Król”) według scenariusza Grzegorza Łoszewskiego (“Komornik”) w ironiczny sposób konfrontuje nas ze stratą, własnymi przekonaniami i duchowością. To poruszające, czułe i osobiste kino, które opowiada o najważniejszych wartościach w życiu człowieka, dając widzowi to, co w naszych czasach najpotrzebniejsze – nadzieję.

Mission: Impossible – The Final Reckoning
Nasze życie jest sumą naszych wyborów.
Tom Cruise powraca do jednej ze swoich popisowych ról, roli tajnego agenta Ethana Hunta, w filmie „Mission: Impossible The Final Reckoning”. Cruise od lat dostarcza widzom dokładnie tego, czego oczekują: humoru, akcji, wielu zaskoczeń oraz niesamowitych wyczynów kaskaderskich.
Dzięki siedmiu częściom w ciągu 29 lat serii Mission: Impossible, postać Ethana Hunta zasłużyła na swoje miejsce jako jedna z najbardziej charakterystycznych kreacji Cruise’a.
Już 23 maja, br. w ósmej części Mission: Impossible elitarny agent zostanie przetestowany bardziej niż kiedykolwiek.
Tom Cruise powraca do jednej ze swoich popisowych ról, roli tajnego agenta Ethana Hunta, w filmie „Mission: Impossible The Final Reckoning”. Cruise od lat dostarcza widzom dokładnie tego, czego oczekują: humoru, akcji, wielu zaskoczeń oraz niesamowitych wyczynów kaskaderskich.
Dzięki siedmiu częściom w ciągu 29 lat serii Mission: Impossible, postać Ethana Hunta zasłużyła na swoje miejsce jako jedna z najbardziej charakterystycznych kreacji Cruise’a.
Już 23 maja, br. w ósmej części Mission: Impossible elitarny agent zostanie przetestowany bardziej niż kiedykolwiek.

Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Premiera tego absurdalnego filmu nigdy nie miała miejsca. W Polsce. Dlatego robimy ją teraz, 50 lat po premierze światowej, bo w 1975 roku akurat graliśmy w kinach świetną „Ziemię obiecaną” Wajdy, a później już musieliśmy szybko lecieć do sklepu, by stanąć w kolejce po mięso. Nasi „przyjaciele” zza Buga też nie bardzo chcieli, żebyśmy pękali ze śmiechu. Nie było więc czasu i przestrzeni na polską premierę kinową pierwszego (czy tam drugiego – zależy, jak liczyć) filmu fabularnego Monty Pythona, grupy komików ze „zgniłego Zachodu”, którzy usiłowali przekonać cały świat, że konno można jeździć bez konia, a jedynie klekocząc skorupami kokosa.
Anglia, rok 932. Król Artur przemierza wioski i miasta, by znaleźć dzielnych wojowników, którzy do niego dołączą i zostaną Rycerzami Okrągłego Stołu. Poszukiwania obfitują w niebywałe przygody, ale w końcu Arturowi udaje się namówić pięciu rycerzy, aby mu towarzyszyli. Król pragnie dotrzeć z nimi do zamku Camelot. Niespodziewanie przemawia do niego sam Bóg i zleca mu inną misję – odszukanie Świętego Graala. Podczas wyprawy kompania zmierzy się z licznymi niebezpieczeństwami, jak francuscy szydercy, rycerze, którzy mówią „Ni”, latające krowy czy Krwiożerczy Królik.
Anglia, rok 932. Król Artur przemierza wioski i miasta, by znaleźć dzielnych wojowników, którzy do niego dołączą i zostaną Rycerzami Okrągłego Stołu. Poszukiwania obfitują w niebywałe przygody, ale w końcu Arturowi udaje się namówić pięciu rycerzy, aby mu towarzyszyli. Król pragnie dotrzeć z nimi do zamku Camelot. Niespodziewanie przemawia do niego sam Bóg i zleca mu inną misję – odszukanie Świętego Graala. Podczas wyprawy kompania zmierzy się z licznymi niebezpieczeństwami, jak francuscy szydercy, rycerze, którzy mówią „Ni”, latające krowy czy Krwiożerczy Królik.

Ostatni sen Fridy i Diega - The Met: Live in HD 2025-26
30 maja 2026 roku sezon The Met: Live in HD 2025–26 zakończy się transmisją na żywo pierwszej opery amerykańskiej kompozytorki Gabrieli Leny Frank: utrzymanym w konwencji
realizmu magicznego portretem meksykańskiej pary artystów, Fridy Kahlo i Diega Rivery. Libretto napisał laureat Nagrody Pulitzera, dramatopisarz Nilo Cruz.
Opera, nawiązująca do mitu o Orfeuszu i Eurydyce, opowiada historię Fridy, w której postać wciela się mezzosopranistka Isabel Leonard. Frida powraca z zaświatów w Dzień Zmarłych, by ponownie spotkać się z Diegiem (w tej roli baryton Carlos Álvarez). Ta słynąca z licznych sporów para na krótko ożywia swój burzliwy romans, by doświadczyć zarówno namiętności, jak i cierpienia, zanim pożegnają się na zawsze ze światem żywych. Dyrygent Yannick Nézet-Séguin poprowadzi wykonanie opery Frank w Metropolitan Opera. Za reżyserię i choreografię nowej produkcji, inspirowanej obrazami Fridy i Diega oraz „pełnej barw i świeżej indywidualności” (Los Angeles Times) odpowiada Deborah Colker.
realizmu magicznego portretem meksykańskiej pary artystów, Fridy Kahlo i Diega Rivery. Libretto napisał laureat Nagrody Pulitzera, dramatopisarz Nilo Cruz.
Opera, nawiązująca do mitu o Orfeuszu i Eurydyce, opowiada historię Fridy, w której postać wciela się mezzosopranistka Isabel Leonard. Frida powraca z zaświatów w Dzień Zmarłych, by ponownie spotkać się z Diegiem (w tej roli baryton Carlos Álvarez). Ta słynąca z licznych sporów para na krótko ożywia swój burzliwy romans, by doświadczyć zarówno namiętności, jak i cierpienia, zanim pożegnają się na zawsze ze światem żywych. Dyrygent Yannick Nézet-Séguin poprowadzi wykonanie opery Frank w Metropolitan Opera. Za reżyserię i choreografię nowej produkcji, inspirowanej obrazami Fridy i Diega oraz „pełnej barw i świeżej indywidualności” (Los Angeles Times) odpowiada Deborah Colker.

Purytanie - The Met: Live in HD 2025-26
Gdy chodzi o piękno melodii, zapierającą dech koloraturę i wokalne popisy najwyższej próby, Purytanie Belliniego nie mają sobie równych.
Już 10 stycznia 2026 roku w kinach na całym świecie pojawi się nowa, pełna rozmachu inscenizacja tej ostatniej opery mistrza – pierwsza w Met od prawie 50 lat. Za reżyserię odpowiada Charles Edwards, który po latach sukcesów jako scenograf debiutuje w roli reżysera w nowojorskiej operze. W głównych, niezwykle wymagających rolach wystąpią gwiazdy światowej sceny operowej.
Lisette Oropesa i Lawrence Brownlee wcielą się w Elvirę i Artura – kochanków, których rozdzielają polityczne podziały angielskiej wojny domowej. Na scenie partnerować im będą Artur Ruciński jako Riccardo, niechciany narzeczony Elviry, oraz Christian Van Horn jako Giorgio, życzliwy i pełen troski wuj dziewczyny. Orkiestrę poprowadzi Marco Armiliato.
Już 10 stycznia 2026 roku w kinach na całym świecie pojawi się nowa, pełna rozmachu inscenizacja tej ostatniej opery mistrza – pierwsza w Met od prawie 50 lat. Za reżyserię odpowiada Charles Edwards, który po latach sukcesów jako scenograf debiutuje w roli reżysera w nowojorskiej operze. W głównych, niezwykle wymagających rolach wystąpią gwiazdy światowej sceny operowej.
Lisette Oropesa i Lawrence Brownlee wcielą się w Elvirę i Artura – kochanków, których rozdzielają polityczne podziały angielskiej wojny domowej. Na scenie partnerować im będą Artur Ruciński jako Riccardo, niechciany narzeczony Elviry, oraz Christian Van Horn jako Giorgio, życzliwy i pełen troski wuj dziewczyny. Orkiestrę poprowadzi Marco Armiliato.

Tristan i Izolda - The Met: Live in HD 2025-26
Po latach oczekiwań już 21 marca 2026 roku na ekranach kin na całym świecie zagości transmisja, której nie sposób przegapić.
Zjawiskowa Lise Davidsen zmierzy się z jedną z najbardziej wymagających partii dla sopranu dramatycznego – rolą irlandzkiej księżniczki Izoldy w Tristanie i Izoldzie, operowej, poruszającej medytacji Wagnera nad miłością i śmiercią. Partnerować jej będzie tenor Michael Spyres jako owładnięty uczuciem Tristan. To niezwykłe wydarzenie to także premiera nowej inscenizacji w reżyserii Yuvala Sharona – artysty, którego The New York Times okrzyknął „najbardziej wizjonerskim reżyserem operowym swojego pokolenia” oraz pierwszego Amerykanina, który wyreżyserował operę na
słynnym festiwalu w Bayreuth. Będzie to także pierwsze wykonanie Tristana i Izoldy w nowojorskiej operze pod batutą dyrektora muzycznego Met, Yannicka Nézet-Séguina. Mezzosopranistka Ekaterina Gubanova ponownie wcieli się w Brangenę, a bas-baryton Tomasz Konieczny wystąpi jako Gorwenal (po entuzjastycznie przyjętych rolach w Holendrze tułaczu i Pierścieniu Nibelunga). W roli króla Marka zadebiutuje bas-baryton Ryan Speedo Green.
Zjawiskowa Lise Davidsen zmierzy się z jedną z najbardziej wymagających partii dla sopranu dramatycznego – rolą irlandzkiej księżniczki Izoldy w Tristanie i Izoldzie, operowej, poruszającej medytacji Wagnera nad miłością i śmiercią. Partnerować jej będzie tenor Michael Spyres jako owładnięty uczuciem Tristan. To niezwykłe wydarzenie to także premiera nowej inscenizacji w reżyserii Yuvala Sharona – artysty, którego The New York Times okrzyknął „najbardziej wizjonerskim reżyserem operowym swojego pokolenia” oraz pierwszego Amerykanina, który wyreżyserował operę na
słynnym festiwalu w Bayreuth. Będzie to także pierwsze wykonanie Tristana i Izoldy w nowojorskiej operze pod batutą dyrektora muzycznego Met, Yannicka Nézet-Séguina. Mezzosopranistka Ekaterina Gubanova ponownie wcieli się w Brangenę, a bas-baryton Tomasz Konieczny wystąpi jako Gorwenal (po entuzjastycznie przyjętych rolach w Holendrze tułaczu i Pierścieniu Nibelunga). W roli króla Marka zadebiutuje bas-baryton Ryan Speedo Green.
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.