Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

André Rieu "Przetańczyć całą noc!"
Wkrocz do kina tanecznym krokiem na najnowszy koncert maestra André Rieu! Poczuj się jak w rozświetloną tysiącami gwiazd letnią noc, pełną muzyki, miłości i wzruszeń! Wiruj w rytm ponadczasowych walców wielkiego Johanna Straussa, którego 200. urodziny obchodzimy w tym roku. Baw się na całego podczas jeszcze większego, jeszcze piękniejszego i jeszcze bardziej urzekającego nowego show André Rieu z Maastricht pod tytułem „Przetańczyć całą noc!”. Retransmisję koncertu poprowadzi Maja Jasińska, polska flecistka w Orkiestrze Johanna Straussa.
Od wielu lat każdego lipcowego dnia w czarującym i tętniącym życiem sercu Maastricht robi się tłoczniej niż zwykle. W miłej i serdecznej atmosferze ludzie przybywają tu z każdego zakątka świata. Oczekują na wieczorne wydarzenie, które na zawsze odmieni ich życie. Czekają, by doświadczyć, jak za sprawą słynnego skrzypka André Rieu i jego Orkiestry Johanna Straussa plac Vrijthof przemienia się w największą salę balową świata, a oni sami zaczną szczęśliwie bawić się do samego rana. Jeden z tych cudownych wieczorów – już tradycyjnie od wielu lat – będzie retransmitowany do kin na całym świecie.
Najnowszy koncert „Przetańczyć całą noc!” uświetnią znakomici goście Twojego ukochanego króla walca, z rozwijającą swoją niezwykłą karierę Emmą Kok na czele. Wielka miłość André Rieu do polskiej publiczności zaowocowała po raz kolejny wyjątkową gratką dla wszystkich widzów znad Wisły: gospodynią i prowadzącą show maestra znów będzie Maja Jasińska, flecistka z jego Orkiestry Johanna Straussa.
Tegoroczny kinowy koncert będzie ze wszech miar niepowtarzalny, bowiem w 2025 roku przypada 200. rocznica urodzin Johanna Straussa – patrona wspaniałej orkiestry André Rieu i osobistego idola samego maestra. W takich okolicznościach Straussowski walc „Nad pięknym modrym Dunajem” wybrzmi jeszcze donioślej i piękniej. Poza tym najsłynniejszym walcem świata posłuchasz również innych klasycznych melodii, a także premierowych wykonań szlagierów muzyki pop oraz filmowej.
Daj się porwać do tańca najbardziej romantycznemu kinowemu wydarzeniu roku! Zabierz do kina drugą połowę, rodzinę, przyjaciół oraz znajomych! Obejmij najbliższe Ci osoby w tali i w rytm muzyki André Rieu przetańczcie całą noc!
Od wielu lat każdego lipcowego dnia w czarującym i tętniącym życiem sercu Maastricht robi się tłoczniej niż zwykle. W miłej i serdecznej atmosferze ludzie przybywają tu z każdego zakątka świata. Oczekują na wieczorne wydarzenie, które na zawsze odmieni ich życie. Czekają, by doświadczyć, jak za sprawą słynnego skrzypka André Rieu i jego Orkiestry Johanna Straussa plac Vrijthof przemienia się w największą salę balową świata, a oni sami zaczną szczęśliwie bawić się do samego rana. Jeden z tych cudownych wieczorów – już tradycyjnie od wielu lat – będzie retransmitowany do kin na całym świecie.
Najnowszy koncert „Przetańczyć całą noc!” uświetnią znakomici goście Twojego ukochanego króla walca, z rozwijającą swoją niezwykłą karierę Emmą Kok na czele. Wielka miłość André Rieu do polskiej publiczności zaowocowała po raz kolejny wyjątkową gratką dla wszystkich widzów znad Wisły: gospodynią i prowadzącą show maestra znów będzie Maja Jasińska, flecistka z jego Orkiestry Johanna Straussa.
Tegoroczny kinowy koncert będzie ze wszech miar niepowtarzalny, bowiem w 2025 roku przypada 200. rocznica urodzin Johanna Straussa – patrona wspaniałej orkiestry André Rieu i osobistego idola samego maestra. W takich okolicznościach Straussowski walc „Nad pięknym modrym Dunajem” wybrzmi jeszcze donioślej i piękniej. Poza tym najsłynniejszym walcem świata posłuchasz również innych klasycznych melodii, a także premierowych wykonań szlagierów muzyki pop oraz filmowej.
Daj się porwać do tańca najbardziej romantycznemu kinowemu wydarzeniu roku! Zabierz do kina drugą połowę, rodzinę, przyjaciół oraz znajomych! Obejmij najbliższe Ci osoby w tali i w rytm muzyki André Rieu przetańczcie całą noc!

Andrea Chénier - The Met: Live in HD 2025-26
Piotr Beczała występuje w roli szlachetnego poety, który pada ofiarą intryg i brutalności Rewolucji Francuskiej w pełnej pasji operze tragicznej Giordana.
Po świetnie przyjętym występie w Fedorze w sezonie Live in HD 2022–23, Beczała ponownie łączy siły z sopranistką Sonyą Yonchevą, wcielającą się tym razem w arystokratyczną ukochaną Chéniera – Maddalenę di Coigny. W roli Carla Gérarda, przedstawiciela rewolucyjnego terroru, który przesądza o losie kochanków, wystąpi baryton Igor Golovatenko. Za pulpitem dyrygenckim stanie Daniele Rustioni. Porywająca inscenizacja Nicolasa Joëla będzie transmitowana na żywo z nowojorskiej sceny Met do kin na całym świecie już 13 grudnia 2025 roku.
Po świetnie przyjętym występie w Fedorze w sezonie Live in HD 2022–23, Beczała ponownie łączy siły z sopranistką Sonyą Yonchevą, wcielającą się tym razem w arystokratyczną ukochaną Chéniera – Maddalenę di Coigny. W roli Carla Gérarda, przedstawiciela rewolucyjnego terroru, który przesądza o losie kochanków, wystąpi baryton Igor Golovatenko. Za pulpitem dyrygenckim stanie Daniele Rustioni. Porywająca inscenizacja Nicolasa Joëla będzie transmitowana na żywo z nowojorskiej sceny Met do kin na całym świecie już 13 grudnia 2025 roku.

Arabella - The Met: Live in HD 2025-26
RETRANSMISJA - nagranie z dnia 22.11.2025
22 listopada 2025 roku opera Straussa przyniesie do kin na całym świecie blask i czar XIX-wiecznego Wiednia w przepięknej inscenizacji legendarnego reżysera Otto Schenka – inscenizacji, która „jest tak pełna przepychu, jak tylko można sobie wymarzyć” (The New York Times).
W roli tytułowej bohaterki, młodej arystokratki szukającej miłości na własnych warunkach, wystąpi sopranistka Rachel Willis-Sørensen. Jej siostrą, Zdenką, będzie sopranistka Louise Alder, a w rolę pełnego werwy hrabiego, który zawróci Arabelli w głowie, wcieli się bas-baryton Tomasz Konieczny.
22 listopada 2025 roku opera Straussa przyniesie do kin na całym świecie blask i czar XIX-wiecznego Wiednia w przepięknej inscenizacji legendarnego reżysera Otto Schenka – inscenizacji, która „jest tak pełna przepychu, jak tylko można sobie wymarzyć” (The New York Times).
W roli tytułowej bohaterki, młodej arystokratki szukającej miłości na własnych warunkach, wystąpi sopranistka Rachel Willis-Sørensen. Jej siostrą, Zdenką, będzie sopranistka Louise Alder, a w rolę pełnego werwy hrabiego, który zawróci Arabelli w głowie, wcieli się bas-baryton Tomasz Konieczny.

Być kobietą, czyli szaleństwa dojrzałej młodości
Spektakl „Być kobietą, czyli szaleństwa dojrzałej młodości” to doskonała komedia dla chcących pośmiać się do ostatniej minuty. Sześć kobiet w dojrzałym wieku przybywa do koleżanki, aby uczcić 60-tkę przyjaciółki. Gospodyni jest przygotowana na tę uroczystość, więc zastawia suto stół i czeka na swoje koleżanki. Przezabawne i urocze, singielki, wdowy oraz matki i mężatki przedstawiają siebie na scenie w obliczu nieuchronnej dojrzałości, wspominając chwile swojej młodości. Spektakl łączy elementy kabaretu, musicalu i farsy. Niezabranie wspaniałych polskich utworów z lat 70 oraz codziennych scenek z życia każdego z nas.
WYSTĘPUJĄ:
ANNA DURAJ, AGATA KUFIRSKA.
JOANNA WASĄŻNIK, MAŁGORZATA RUPIEWICZ.
MAŁGORZATA ŚWIĄTKIEWICZ, MAŁGORZATA BOROWSKA.
WOKAL: MONIKA GÓRNIEWICZ
DŁUGOŚĆ 90 MINUT BEZ PRZERWY
SCENARIUSZ I REŻYSERIA: ŁUKASZ CHOJECKI
WYSTĘPUJĄ:
ANNA DURAJ, AGATA KUFIRSKA.
JOANNA WASĄŻNIK, MAŁGORZATA RUPIEWICZ.
MAŁGORZATA ŚWIĄTKIEWICZ, MAŁGORZATA BOROWSKA.
WOKAL: MONIKA GÓRNIEWICZ
DŁUGOŚĆ 90 MINUT BEZ PRZERWY
SCENARIUSZ I REŻYSERIA: ŁUKASZ CHOJECKI

Candlelight Grodzisk Mazowiecki "Hity Queen & ABBA"
Wyjątkowy wieczór, dwa legendarne zespoły, setki świec i muzyka na najwyższym poziomie!
27 września 2025 o godz. 18:00 w Mediatece w Grodzisku Mazowieckim zespół Fuerte zabierze Was w podróż po największych przebojach QUEEN i ABBA – w nowych, porywających aranżacjach, które łączą brzmienie instrumentów smyczkowych z energią muzyki pop i rocka.
Ten koncert to połączenie światowej klasy melodii z niezwykłą, nastrojową scenografią – blaskiem 1000 świec, które wypełnią salę ciepłym, złotym światłem.
Wyobraźcie sobie, jak rozbrzmiewa majestatyczne Bohemian Rhapsody, pełne emocji The Winner Takes It All czy taneczne Mamma Mia – wszystko w otoczeniu setek migoczących płomieni.
Fuerte to zespół, który od lat zachwyca publiczność nietuzinkowymi aranżacjami znanych przebojów – a tego wieczoru przygotował dla Was prawdziwą ucztę muzyczną.
W programie m.in.:
Dancing Queen
We Will Rock You
Somebody to Love
Money, Money, Money
We Are the Champions
… i wiele innych!
Nie przegap tej magicznej chwili! Ilość miejsc jest ograniczona.
27 września 2025 o godz. 18:00 w Mediatece w Grodzisku Mazowieckim zespół Fuerte zabierze Was w podróż po największych przebojach QUEEN i ABBA – w nowych, porywających aranżacjach, które łączą brzmienie instrumentów smyczkowych z energią muzyki pop i rocka.
Ten koncert to połączenie światowej klasy melodii z niezwykłą, nastrojową scenografią – blaskiem 1000 świec, które wypełnią salę ciepłym, złotym światłem.
Wyobraźcie sobie, jak rozbrzmiewa majestatyczne Bohemian Rhapsody, pełne emocji The Winner Takes It All czy taneczne Mamma Mia – wszystko w otoczeniu setek migoczących płomieni.
Fuerte to zespół, który od lat zachwyca publiczność nietuzinkowymi aranżacjami znanych przebojów – a tego wieczoru przygotował dla Was prawdziwą ucztę muzyczną.
W programie m.in.:
Dancing Queen
We Will Rock You
Somebody to Love
Money, Money, Money
We Are the Champions
… i wiele innych!
Nie przegap tej magicznej chwili! Ilość miejsc jest ograniczona.

Candlelight Grodzisk Mazowiecki "Wieczór z muzyką STINGA"
Tego wieczoru Mediateka zamieni się w miejsce pełne magii, nastroju i niezwykłych dźwięków. W blasku tysiąca świec rozbrzmią największe przeboje jednego z najbardziej cenionych artystów naszych czasów – Stinga.
Sting to były lider legendarnego zespołu The Police, kompozytor i wokalista, który od lat zachwyca publiczność na całym świecie. Łączy w swojej twórczości pop, rock, jazz i world music, a jego utwory to poetyckie opowieści ubrana w niezwykle wyraziste melodie.
Podczas koncertu nie zabraknie takich hitów jak:
Fields of Gold – ciepła, nostalgiczna ballada, która na zawsze zapisała się w historii muzyki.
Englishman in New York – historia o byciu wiernym sobie, w rytmie jazzu i reggae.
Fragile – refleksyjny utwór o kruchości życia i sile pokoju.
Wystąpi FUERTE MUSIC w składzie:
Artur Bomert – wokal
Filip Szymaniak– skrzypce
Adam Szuraj – perkusja
Jacek Kaliszewski – kontrabas / bas
Konrad Skowroński – gitara
Artur Bomert — warszawski wokalista i muzyk, z bogatym doświadczeniem scenicznym. Przez siedem lat związany z Teatrem Muzycznym Roma w Warszawie, występował w takich spektaklach jak Akademia Pana Kleksa, Koty, Upiór w Operze, Nędznicy czy Deszczowa Piosenka. Uczestnik Eurowizji 2011 w Düsseldorfie jako członek zespołu Magdy Tul. Użyczał głosu w reklamach, dubbingował w bajkach dla dzieci oraz w filmach takich jak SpongeBob, Rajdek Mała Wyścigówka czy Rio 2. Muzyka to jego sposób na życie, a jego celem jest przekazywanie pozytywnych emocji słuchaczom. Obecnie pracuje nad swoim debiutanckim albumem.
Artyści przygotowali wyjątkowe aranżacje, w których skrzypce i kontrabas wprowadzą nową, niepowtarzalną barwę do znanych melodii. A blask tysięcy świec sprawi, że każdy utwór zabrzmi jeszcze bardziej magicznie.
Sting to były lider legendarnego zespołu The Police, kompozytor i wokalista, który od lat zachwyca publiczność na całym świecie. Łączy w swojej twórczości pop, rock, jazz i world music, a jego utwory to poetyckie opowieści ubrana w niezwykle wyraziste melodie.
Podczas koncertu nie zabraknie takich hitów jak:
Fields of Gold – ciepła, nostalgiczna ballada, która na zawsze zapisała się w historii muzyki.
Englishman in New York – historia o byciu wiernym sobie, w rytmie jazzu i reggae.
Fragile – refleksyjny utwór o kruchości życia i sile pokoju.
Wystąpi FUERTE MUSIC w składzie:
Artur Bomert – wokal
Filip Szymaniak– skrzypce
Adam Szuraj – perkusja
Jacek Kaliszewski – kontrabas / bas
Konrad Skowroński – gitara
Artur Bomert — warszawski wokalista i muzyk, z bogatym doświadczeniem scenicznym. Przez siedem lat związany z Teatrem Muzycznym Roma w Warszawie, występował w takich spektaklach jak Akademia Pana Kleksa, Koty, Upiór w Operze, Nędznicy czy Deszczowa Piosenka. Uczestnik Eurowizji 2011 w Düsseldorfie jako członek zespołu Magdy Tul. Użyczał głosu w reklamach, dubbingował w bajkach dla dzieci oraz w filmach takich jak SpongeBob, Rajdek Mała Wyścigówka czy Rio 2. Muzyka to jego sposób na życie, a jego celem jest przekazywanie pozytywnych emocji słuchaczom. Obecnie pracuje nad swoim debiutanckim albumem.
Artyści przygotowali wyjątkowe aranżacje, w których skrzypce i kontrabas wprowadzą nową, niepowtarzalną barwę do znanych melodii. A blask tysięcy świec sprawi, że każdy utwór zabrzmi jeszcze bardziej magicznie.

Cyganeria - The Met: Live in HD 2025-26
Urzekająca sceneria i hipnotyzująca muzyka sprawiają, że Cyganeria to dzieło ponadczasowe – wciąż tak samo porusza i zachwyca. Kultowa inscenizacja Franco Zeffirellego oddaje z rozmachem klimat XIX-wiecznego Paryża, gdzie młodzi bohaterowie doświadczają trudów artystycznego życia.
W roli szwaczki Mimì wystąpi sopranistka Juliana Grigoryan, a partię jej ukochanego, poety Rodolfa, zaśpiewa tenor Freddie De Tommaso. Orkiestrą dyrygować będzie Keri-Lynn Wilson. Transmisja spektaklu na żywo z Metropolitan Opera do kin na całym świecie odbędzie się 8 listopada 2025 roku.
W roli szwaczki Mimì wystąpi sopranistka Juliana Grigoryan, a partię jej ukochanego, poety Rodolfa, zaśpiewa tenor Freddie De Tommaso. Orkiestrą dyrygować będzie Keri-Lynn Wilson. Transmisja spektaklu na żywo z Metropolitan Opera do kin na całym świecie odbędzie się 8 listopada 2025 roku.

Eugeniusz Oniegin - The Met: Live in HD 2025-26
Po entuzjastycznie przyjętym debiucie w Metropolitan Opera w 2024 roku, gdzie wystąpiła jako Cio-Cio-San w Madama Butterfly Pucciniego, sopranistka Asmik Grigorian powraca na nowojorską scenę w roli Tatiany – zakochanej młodej kobiety i głównej bohaterki pełnej namiętności operowej adaptacji poematu Puszkina.
Spektakl będzie transmitowany na żywo ze sceny Metropolitan Opera do kin na całym świecie 2 maja 2026 roku. Baryton Igor Golovatenko ponownie wcieli się w eleganckiego, lecz emocjonalnie zdystansowanego Oniegina, który zbyt późno uświadamia sobie swoje prawdziwe uczucia. W poruszającej inscenizacji w reżyserii laureatki Nagrody Tony, Deborah Warner, „otrzymujemy pięknie dopracowaną interpretację lirycznego romansu Czajkowskiego” (The Telegraph).
Spektakl będzie transmitowany na żywo ze sceny Metropolitan Opera do kin na całym świecie 2 maja 2026 roku. Baryton Igor Golovatenko ponownie wcieli się w eleganckiego, lecz emocjonalnie zdystansowanego Oniegina, który zbyt późno uświadamia sobie swoje prawdziwe uczucia. W poruszającej inscenizacji w reżyserii laureatki Nagrody Tony, Deborah Warner, „otrzymujemy pięknie dopracowaną interpretację lirycznego romansu Czajkowskiego” (The Telegraph).

Klimakterium... i już
Cztery wspaniałe aktorki, cztery „tygrysice w menopauzie” opowiadają i śpiewają o trudnym okresie życia, który nie ominie żadnej z Pań. Wspólnota doświadczeń łączy bohaterki sztuki oraz kobiety na widowni. Spektakl staje się „babskim spotkaniem” pełnym humoru – najlepszego lekarstwa na wszelkie dolegliwości. Nieuchronne problemy w radosnej i ciepłej atmosferze spektaklu przestają być wstydliwe i okazują się wcale nie takie straszne!
Tak dowcipnie, otwarcie, z dystansem i poczuciem humoru na własny temat o sprawach kobiet nikt jeszcze w Polsce nie mówił. A zaczęło się w Los Angeles, gdzie Elżbieta Jodłowska zobaczyła niesłychanie zabawny spektakl muzyczny, na którym kobiety zaśmiewały się do łez wołając ”to o mnie!”, „mnie się trafiło to samo!” i postanowiła zrobić coś podobnego, ale osadzonego w polskich realiach, z rodzimymi problemami dnia codziennego i naszymi ulubionymi szlagierami.
tekst Elżbieta Jodłowska
reżyseria Cezary Domagała
scenografia i kostiumy Tatiana Kwiatkowska
kierownictwo muzyczne i aranżacje Janusz Bogacki
choreografia Tomasz Tworkowski
Tak dowcipnie, otwarcie, z dystansem i poczuciem humoru na własny temat o sprawach kobiet nikt jeszcze w Polsce nie mówił. A zaczęło się w Los Angeles, gdzie Elżbieta Jodłowska zobaczyła niesłychanie zabawny spektakl muzyczny, na którym kobiety zaśmiewały się do łez wołając ”to o mnie!”, „mnie się trafiło to samo!” i postanowiła zrobić coś podobnego, ale osadzonego w polskich realiach, z rodzimymi problemami dnia codziennego i naszymi ulubionymi szlagierami.
tekst Elżbieta Jodłowska
reżyseria Cezary Domagała
scenografia i kostiumy Tatiana Kwiatkowska
kierownictwo muzyczne i aranżacje Janusz Bogacki
choreografia Tomasz Tworkowski

Komedia odlotowa, czyli lumbago
Zafascynował Was ktoś tak bardzo, że gotowi byliście złamać małżeńską przysięgę? Pójść za szaleństwem jak w dym, bez względu na konsekwencje? Jeśli tak, to… zapnijcie pasy, bo zapowiada się jazda bez trzymanki!
Sally i Peter spotykają się, oczywiście w tajemnicy, na ekscytującą, upojną noc. Mąż Sally – pilot samolotów pasażerskich, właśnie wyleciał, więc kochankowie lądują w ich małżeńskim łożu. Sytuacja się jednak komplikuje. Petera niespodziewanie łapie paraliżujący ból w kręgosłupie – lumbago. Amant postanawia rozgrzać plecy w gorącej kąpieli, ale los lubi płatać figle… Zamiast cudownego ozdrowienia klinuje się w wannie!
To dopiero początek kłopotów pary, bo lawina niefortunnych zdarzeń dopiero się zaczyna. Niespodziewanie w apartamencie pojawiają się wciąż nowi ludzie: niewidomy stroiciel pianin, doktor bez licencji, przystojny mąż Sally, tajemnicza Annabelle oraz stanowcza Jocelyn.
Co ich wszystkich łączy? Niedomówienia!
W matni kłamstewek, w którą wpadli, każdy jest kimś innym i nieświadomie odgrywa przypisaną rolę.
Co z tego wyniknie? Czy można jeszcze bardziej skomplikować sobie życie? Kto będzie w stanie uporządkować ten galimatias?
Przekonajcie się na własne oczy w Teatrze Capitol – BĘDZIE ODLOT!
Reżyseria: Olaf Lubaszenko
Przekład: Elżbieta Woźniak
Scenografia: Joanna Pielat
Kostiumy: Tomasz Jacyków
Opracowanie muzyczne: Agnieszka Putkiewicz
Sally i Peter spotykają się, oczywiście w tajemnicy, na ekscytującą, upojną noc. Mąż Sally – pilot samolotów pasażerskich, właśnie wyleciał, więc kochankowie lądują w ich małżeńskim łożu. Sytuacja się jednak komplikuje. Petera niespodziewanie łapie paraliżujący ból w kręgosłupie – lumbago. Amant postanawia rozgrzać plecy w gorącej kąpieli, ale los lubi płatać figle… Zamiast cudownego ozdrowienia klinuje się w wannie!
To dopiero początek kłopotów pary, bo lawina niefortunnych zdarzeń dopiero się zaczyna. Niespodziewanie w apartamencie pojawiają się wciąż nowi ludzie: niewidomy stroiciel pianin, doktor bez licencji, przystojny mąż Sally, tajemnicza Annabelle oraz stanowcza Jocelyn.
Co ich wszystkich łączy? Niedomówienia!
W matni kłamstewek, w którą wpadli, każdy jest kimś innym i nieświadomie odgrywa przypisaną rolę.
Co z tego wyniknie? Czy można jeszcze bardziej skomplikować sobie życie? Kto będzie w stanie uporządkować ten galimatias?
Przekonajcie się na własne oczy w Teatrze Capitol – BĘDZIE ODLOT!
Reżyseria: Olaf Lubaszenko
Przekład: Elżbieta Woźniak
Scenografia: Joanna Pielat
Kostiumy: Tomasz Jacyków
Opracowanie muzyczne: Agnieszka Putkiewicz

Koncert Wiedeński "W krainie czardasza i cygańskich pieśni"
120 minut Raju dla uszu i duszy! To zaprezentują Państwu tegoroczni wspaniali artyści „Giganci Wirtuozerii i Wokalistyki Polskich Scen”. Zapraszamy Państwa w podróż do roztańczonego i magicznego Wiednia i Budapesztu, gdzie będą rozbrzmiewać najpiękniejsze arie, duety, pieśni cygańskie oraz niezwykle wirtuozowskie kompozycje na skrzypce solo częściowo z repertuaru Roby Lakatosa.
Co nas wyróżnia? Potęga wokalu, brawurowa wirtuozeria, ujmująca muzykalność, talent artystów, pozytywna energia i radość płynąca z wykonywanej muzyki.
Wykonawcy zabiorą Państwa w niecodzienna, czarującą muzyczna podróż, która rozpocznie się w Starym Wiedniu, stopniowo odkrywając fascynacje mistrzów takich jak Strauss, Lehar, Kalman, folklorem Romskim, by w drugiej części koncertu porwać słuchaczy wraz z taborem cygańskim do różnych krajów i kultur Europy (m. in. Austria, Polska, Węgry, Rumunia, Bałkany, Hiszpania, Włochy).
Prawdziwą atrakcją będę wirtuozowskie, niezwykle efektowne, przyjmowane entuzjastycznie na całym świecie, skrzypcowe parafrazy i fantazje Maryjana Lomahy w wirtuozowskim wykonaniu oraz światowy unikatowy glos, wielki sceniczny urok i ognisty temperament divy operowej Agaty Savy – mezzosopran i tenora Nazara Tatsyshyna. A także popisowy, brawurowy taniec baletu klasycznego. Artyści zapewniają pełen gorących emocji i atrakcyjnych wrażeń wieczór, który na długo zapadnie w pamięci słuchaczy.
Wystąpią:
Agata Sava mezzosopran
Maryjan Lomaha skrzypce solo
Nazar Tatsyshyn tenor
Tancerze baletu klasycznego
Woytek Mrozek dyrygent
Królewska Orkiestra Kameralna
Co nas wyróżnia? Potęga wokalu, brawurowa wirtuozeria, ujmująca muzykalność, talent artystów, pozytywna energia i radość płynąca z wykonywanej muzyki.
Wykonawcy zabiorą Państwa w niecodzienna, czarującą muzyczna podróż, która rozpocznie się w Starym Wiedniu, stopniowo odkrywając fascynacje mistrzów takich jak Strauss, Lehar, Kalman, folklorem Romskim, by w drugiej części koncertu porwać słuchaczy wraz z taborem cygańskim do różnych krajów i kultur Europy (m. in. Austria, Polska, Węgry, Rumunia, Bałkany, Hiszpania, Włochy).
Prawdziwą atrakcją będę wirtuozowskie, niezwykle efektowne, przyjmowane entuzjastycznie na całym świecie, skrzypcowe parafrazy i fantazje Maryjana Lomahy w wirtuozowskim wykonaniu oraz światowy unikatowy glos, wielki sceniczny urok i ognisty temperament divy operowej Agaty Savy – mezzosopran i tenora Nazara Tatsyshyna. A także popisowy, brawurowy taniec baletu klasycznego. Artyści zapewniają pełen gorących emocji i atrakcyjnych wrażeń wieczór, który na długo zapadnie w pamięci słuchaczy.
Wystąpią:
Agata Sava mezzosopran
Maryjan Lomaha skrzypce solo
Nazar Tatsyshyn tenor
Tancerze baletu klasycznego
Woytek Mrozek dyrygent
Królewska Orkiestra Kameralna

Kopciuszek - The Met: Live in HD 2025-26
Przygotowana z myślą o całej rodzinie operowa wersja klasycznej bajki o Kopciuszku, prześladowanej przez złą macochę dziewczynce, która dzięki szczypcie magii trafia na królewski bal i znajduje miłość swojego życia.
Tytułową rolę zaśpiewa mezzosopranistka Isabel Leonard. Oprócz niej na scenie wystąpią Emily D’Angelo jako Książę, Jessica Pratt jako Wróżka Chrzestna, a także Stephanie Blythe i Laurent Naouri. Dyryguje Emmanuel Villaume.
Tytułową rolę zaśpiewa mezzosopranistka Isabel Leonard. Oprócz niej na scenie wystąpią Emily D’Angelo jako Książę, Jessica Pratt jako Wróżka Chrzestna, a także Stephanie Blythe i Laurent Naouri. Dyryguje Emmanuel Villaume.

Listy sycylijskie
Nowy film nagradzanych Fabia Grassadonii i Antonia Piazzy oparty jest na historii szefa sycylijskiej Cosa Nostry – Matteo Messiny Denaro, który zyskał status najbardziej poszukiwanego przestępcy we Włoszech. Siłą tej mrocznej komedii, obok sycylijskich krajobrazów, jest aktorski „pojedynek” pomiędzy Tonim Servillo a Eliem Germano.
Sycylia, początek XXI wieku. Po kilku latach spędzonych w więzieniu za współpracę z mafią, lokalny polityk i nauczyciel Catello Palumbo (w tej roli znakomity Toni Servillo) wychodzi na wolność. Kiedy włoska policja zwraca się do niego o pomoc w schwytaniu jednego z najgroźniejszych bossów sycylijskiej mafii (zwanego Iddu), a zarazem jego chrześniaka, Palumbo wykorzystuje okazję, aby wrócić do gry.
W tym celu mężczyzna nawiązuje osobliwą, a jedno-cześnie zabawną korespondencję z ukrywającym się mafiozem, któremu wyraźnie brakuje kontaktu z drugim człowiekiem. Palumbo składa chrześniakowi pewną intratną propozycję. Kto dobrze wyjdzie na tej współpracy – Iddu, Palumbo czy policja?
Sycylia, początek XXI wieku. Po kilku latach spędzonych w więzieniu za współpracę z mafią, lokalny polityk i nauczyciel Catello Palumbo (w tej roli znakomity Toni Servillo) wychodzi na wolność. Kiedy włoska policja zwraca się do niego o pomoc w schwytaniu jednego z najgroźniejszych bossów sycylijskiej mafii (zwanego Iddu), a zarazem jego chrześniaka, Palumbo wykorzystuje okazję, aby wrócić do gry.
W tym celu mężczyzna nawiązuje osobliwą, a jedno-cześnie zabawną korespondencję z ukrywającym się mafiozem, któremu wyraźnie brakuje kontaktu z drugim człowiekiem. Palumbo składa chrześniakowi pewną intratną propozycję. Kto dobrze wyjdzie na tej współpracy – Iddu, Palumbo czy policja?

Lunatyczka - The Met: Live in HD 2025-26
Po olśniewających występach w Romeo i Julii Gounoda, Traviacie Verdiego oraz Łucji z Lammermooru Donizettiego, Nadine Sierra podejmuje kolejne wyzwanie w sopranowym repertuarze, wcielając się w Aminę – bohaterkę, która podbija serca publiczności w poruszającej historii Belliniego o miłości utraconej i odnalezionej.
W swojej nowej inscenizacji Rolando Villazón – tenor, który z powodzeniem rozwija karierę reżyserską – pozostaje wierny oryginalnemu alpejskiemu krajobrazowi, ale wykorzystuje motyw snu do głębszej eksploracji emocjonalnych i psychologicznych zakamarków ludzkiego umysłu. Obok Nadine Sierry na scenie wystąpią: tenor Xabier Anduaga jako narzeczony Aminy, Elvino, sopranistka Sydney Mancasola w roli jej rywalki Lisy oraz bas Alexander Vinogradov jako hrabia Rodolfo. Za pulpitem dyrygenckim stanie Riccardo Frizza. Jedno z najbardziej zachwycających dzieł operowych zostanie zaprezentowane na żywo z Metropolitan Opera w kinach na całym świecie już 18 października 2025 roku.
W swojej nowej inscenizacji Rolando Villazón – tenor, który z powodzeniem rozwija karierę reżyserską – pozostaje wierny oryginalnemu alpejskiemu krajobrazowi, ale wykorzystuje motyw snu do głębszej eksploracji emocjonalnych i psychologicznych zakamarków ludzkiego umysłu. Obok Nadine Sierry na scenie wystąpią: tenor Xabier Anduaga jako narzeczony Aminy, Elvino, sopranistka Sydney Mancasola w roli jej rywalki Lisy oraz bas Alexander Vinogradov jako hrabia Rodolfo. Za pulpitem dyrygenckim stanie Riccardo Frizza. Jedno z najbardziej zachwycających dzieł operowych zostanie zaprezentowane na żywo z Metropolitan Opera w kinach na całym świecie już 18 października 2025 roku.

Obecność 4: Ostatnie namaszczenie
Obecność 4: Ostatnie namaszczenie to następny fascynujący rozdział kultowego uniwersum kinowego Obecność, opartego na prawdziwych wydarzeniach. W tej sugestywnej i mrożącej krew w żyłach części popularnego cyklu Vera Farmiga i Patrick Wilson jeszcze raz spotykają się, żeby po raz ostatni wcielić się w role słynnych, autentycznych badaczy zjawisk paranormalnych – Eda i Lorraine Warrenów.

One to One: John i Yoko
Film zaskoczy i zachwyci nawet największych fanów Johna Lennona i Yoko Ono. Skupia się na ważnym okresie przemian w ich życiu, gdy w latach 1971–1972 przez 18 miesięcy mieszkali w Nowym Jorku. Wykorzystano tu prywatne archiwa filmowe, zdjęciowe i muzyczne artystów oraz ich przyjaciół. Film łączy archiwa z nieznanymi wcześniej, nagranymi przez FBI, rozmowami telefonicznymi pary twórców, aby pokazać, w jaki sposób wykorzystywali status gwiazd i otoczyli się ekipą kolorowych nowicjuszy: od Allena Ginsberga po Jerry'ego Rubina.

Ostatni sen Fridy i Diega - The Met: Live in HD 2025-26
30 maja 2026 roku sezon The Met: Live in HD 2025–26 zakończy się transmisją na żywo pierwszej opery amerykańskiej kompozytorki Gabrieli Leny Frank: utrzymanym w konwencji
realizmu magicznego portretem meksykańskiej pary artystów, Fridy Kahlo i Diega Rivery. Libretto napisał laureat Nagrody Pulitzera, dramatopisarz Nilo Cruz.
Opera, nawiązująca do mitu o Orfeuszu i Eurydyce, opowiada historię Fridy, w której postać wciela się mezzosopranistka Isabel Leonard. Frida powraca z zaświatów w Dzień Zmarłych, by ponownie spotkać się z Diegiem (w tej roli baryton Carlos Álvarez). Ta słynąca z licznych sporów para na krótko ożywia swój burzliwy romans, by doświadczyć zarówno namiętności, jak i cierpienia, zanim pożegnają się na zawsze ze światem żywych. Dyrygent Yannick Nézet-Séguin poprowadzi wykonanie opery Frank w Metropolitan Opera. Za reżyserię i choreografię nowej produkcji, inspirowanej obrazami Fridy i Diega oraz „pełnej barw i świeżej indywidualności” (Los Angeles Times) odpowiada Deborah Colker.
realizmu magicznego portretem meksykańskiej pary artystów, Fridy Kahlo i Diega Rivery. Libretto napisał laureat Nagrody Pulitzera, dramatopisarz Nilo Cruz.
Opera, nawiązująca do mitu o Orfeuszu i Eurydyce, opowiada historię Fridy, w której postać wciela się mezzosopranistka Isabel Leonard. Frida powraca z zaświatów w Dzień Zmarłych, by ponownie spotkać się z Diegiem (w tej roli baryton Carlos Álvarez). Ta słynąca z licznych sporów para na krótko ożywia swój burzliwy romans, by doświadczyć zarówno namiętności, jak i cierpienia, zanim pożegnają się na zawsze ze światem żywych. Dyrygent Yannick Nézet-Séguin poprowadzi wykonanie opery Frank w Metropolitan Opera. Za reżyserię i choreografię nowej produkcji, inspirowanej obrazami Fridy i Diega oraz „pełnej barw i świeżej indywidualności” (Los Angeles Times) odpowiada Deborah Colker.

Prawda o kłamstwie
Słodko-gorzka, nad wyraz inteligentna komedia z wątkiem kryminalnym w tle. „Prawda o kłamstwie” to życiowy spektakl o codziennej rutynie w małżeństwie, skrywanych przez lata pretensjach, niespełnionych marzeniach, porzuconych i na nowo rozpalonych ambicjach oraz odradzającym się apetycie na życie.
On (Przemysław Bluszcz) – przedsiębiorca w średnim wieku, który poświęcił życie swojej firmie, ona (Justyna Sieńczyłło) – kobieta przyzwyczajona do luksusu, spragniona miłości i uwagi, ale przez lata zaniedbywana przez męża. Walter i Renata od dawna są razem, jednocześnie będąc osobno. Punktem zwrotnym staje się dla niego przejście na emeryturę. Wówczas stara się naprawić i wynagrodzić żonie stracone lata. W szczerej rozmowie całą odpowiedzialność za nieudany związek bierze na siebie. Nie wie, że jego starania skazane są na niepowodzenie, ponieważ żona od dziesięciu lat ma kochanka (Waldemar Błaszczyk) – sąsiada i jednocześnie serdecznego przyjaciela Waltera. Czy próba ratowania tego związku powiedzie się?
Autor tekstu, popularny niemiecki dramaturg Fred Apke, bawi widzów przewrotnymi dialogami, jednocześnie prowokując do refleksji nad ich własnym życiem. Lekka, komediowa forma pozwala na dystans wobec spraw ważnych i poważnych. Puenta sztuki pozostawia z pytaniem o sens zmian w życiu – lepiej późno niż wcale?
Czas trwania spektaklu: 120 minut z przerwą.
Twórcy
Autor: Fred Apke
Reżyseria: Tomasz Obara
Tłumaczenie: Marta Klubowicz
Scenografia i kostiumy: Tomasz Obara, Justyna Sieńczyłło
Zdjęcia: Rafał Latoszek
On (Przemysław Bluszcz) – przedsiębiorca w średnim wieku, który poświęcił życie swojej firmie, ona (Justyna Sieńczyłło) – kobieta przyzwyczajona do luksusu, spragniona miłości i uwagi, ale przez lata zaniedbywana przez męża. Walter i Renata od dawna są razem, jednocześnie będąc osobno. Punktem zwrotnym staje się dla niego przejście na emeryturę. Wówczas stara się naprawić i wynagrodzić żonie stracone lata. W szczerej rozmowie całą odpowiedzialność za nieudany związek bierze na siebie. Nie wie, że jego starania skazane są na niepowodzenie, ponieważ żona od dziesięciu lat ma kochanka (Waldemar Błaszczyk) – sąsiada i jednocześnie serdecznego przyjaciela Waltera. Czy próba ratowania tego związku powiedzie się?
Autor tekstu, popularny niemiecki dramaturg Fred Apke, bawi widzów przewrotnymi dialogami, jednocześnie prowokując do refleksji nad ich własnym życiem. Lekka, komediowa forma pozwala na dystans wobec spraw ważnych i poważnych. Puenta sztuki pozostawia z pytaniem o sens zmian w życiu – lepiej późno niż wcale?
Czas trwania spektaklu: 120 minut z przerwą.
Twórcy
Autor: Fred Apke
Reżyseria: Tomasz Obara
Tłumaczenie: Marta Klubowicz
Scenografia i kostiumy: Tomasz Obara, Justyna Sieńczyłło
Zdjęcia: Rafał Latoszek

Purytanie - The Met: Live in HD 2025-26
Gdy chodzi o piękno melodii, zapierającą dech koloraturę i wokalne popisy najwyższej próby, Purytanie Belliniego nie mają sobie równych.
Już 10 stycznia 2026 roku w kinach na całym świecie pojawi się nowa, pełna rozmachu inscenizacja tej ostatniej opery mistrza – pierwsza w Met od prawie 50 lat. Za reżyserię odpowiada Charles Edwards, który po latach sukcesów jako scenograf debiutuje w roli reżysera w nowojorskiej operze. W głównych, niezwykle wymagających rolach wystąpią gwiazdy światowej sceny operowej.
Lisette Oropesa i Lawrence Brownlee wcielą się w Elvirę i Artura – kochanków, których rozdzielają polityczne podziały angielskiej wojny domowej. Na scenie partnerować im będą Artur Ruciński jako Riccardo, niechciany narzeczony Elviry, oraz Christian Van Horn jako Giorgio, życzliwy i pełen troski wuj dziewczyny. Orkiestrę poprowadzi Marco Armiliato.
Już 10 stycznia 2026 roku w kinach na całym świecie pojawi się nowa, pełna rozmachu inscenizacja tej ostatniej opery mistrza – pierwsza w Met od prawie 50 lat. Za reżyserię odpowiada Charles Edwards, który po latach sukcesów jako scenograf debiutuje w roli reżysera w nowojorskiej operze. W głównych, niezwykle wymagających rolach wystąpią gwiazdy światowej sceny operowej.
Lisette Oropesa i Lawrence Brownlee wcielą się w Elvirę i Artura – kochanków, których rozdzielają polityczne podziały angielskiej wojny domowej. Na scenie partnerować im będą Artur Ruciński jako Riccardo, niechciany narzeczony Elviry, oraz Christian Van Horn jako Giorgio, życzliwy i pełen troski wuj dziewczyny. Orkiestrę poprowadzi Marco Armiliato.

Skrzat. Nowy początek
Jedenastoletnia Hania po przeprowadzce do innego miasta musi odnaleźć się w zupełnie nowym środowisku. Nie ma tu przyjaciół, a w dodatku wiara w istnienie skrzatów naraża ją na drwiny ze strony rówieśników. Kiedy dziewczynki z klasy zabierają jej medalik – bezcenną rodzinną pamiątkę – Hania postanawia odzyskać go za wszelką cenę. By tego dokonać, musi udowodnić, że skrzaty istnieją naprawdę. W tej pełnej przygód misji pomoże jej Michał – szkolny outsider i młody wynalazca. To dzięki jego wsparciu Hania ponownie otworzy się na świat i zrozumie, że prawdziwa magia kryje się w przyjaźni.

Teściowie 3
W trzeciej części komediowego hitu „Teściowie” ponownie spotykamy się z rodziną, która tym razem zjeżdża się do spokojnego ośrodka na prowincji na chrzciny. Wanda i Tadeusz organizują uroczystość, na którą zapraszają Małgorzatę wraz z przyjaciółką, psychoterapeutką Grażyną. Na spotkaniu pojawia się również były mąż Małgorzaty, Andrzej, który przylatuje specjalnie z Australii – i tym razem nie jest sam. Atmosfera spotkania szybko wymyka się spod kontroli, a dawne konflikty i nowe romanse prowadzą do nieoczekiwanych konsekwencji – tym razem z udziałem lokalnej policji!
„Teściowie 3” to film, który pokaże, że nawet chrzciny mogą zamienić się w pole rodzinnych bitew, a zdrada nie dzieli tak mocno jak… święty sakrament!
„Teściowie 3” to film, który pokaże, że nawet chrzciny mogą zamienić się w pole rodzinnych bitew, a zdrada nie dzieli tak mocno jak… święty sakrament!

Tristan i Izolda - The Met: Live in HD 2025-26
Po latach oczekiwań już 21 marca 2026 roku na ekranach kin na całym świecie zagości transmisja, której nie sposób przegapić.
Zjawiskowa Lise Davidsen zmierzy się z jedną z najbardziej wymagających partii dla sopranu dramatycznego – rolą irlandzkiej księżniczki Izoldy w Tristanie i Izoldzie, operowej, poruszającej medytacji Wagnera nad miłością i śmiercią. Partnerować jej będzie tenor Michael Spyres jako owładnięty uczuciem Tristan. To niezwykłe wydarzenie to także premiera nowej inscenizacji w reżyserii Yuvala Sharona – artysty, którego The New York Times okrzyknął „najbardziej wizjonerskim reżyserem operowym swojego pokolenia” oraz pierwszego Amerykanina, który wyreżyserował operę na
słynnym festiwalu w Bayreuth. Będzie to także pierwsze wykonanie Tristana i Izoldy w nowojorskiej operze pod batutą dyrektora muzycznego Met, Yannicka Nézet-Séguina. Mezzosopranistka Ekaterina Gubanova ponownie wcieli się w Brangenę, a bas-baryton Tomasz Konieczny wystąpi jako Gorwenal (po entuzjastycznie przyjętych rolach w Holendrze tułaczu i Pierścieniu Nibelunga). W roli króla Marka zadebiutuje bas-baryton Ryan Speedo Green.
Zjawiskowa Lise Davidsen zmierzy się z jedną z najbardziej wymagających partii dla sopranu dramatycznego – rolą irlandzkiej księżniczki Izoldy w Tristanie i Izoldzie, operowej, poruszającej medytacji Wagnera nad miłością i śmiercią. Partnerować jej będzie tenor Michael Spyres jako owładnięty uczuciem Tristan. To niezwykłe wydarzenie to także premiera nowej inscenizacji w reżyserii Yuvala Sharona – artysty, którego The New York Times okrzyknął „najbardziej wizjonerskim reżyserem operowym swojego pokolenia” oraz pierwszego Amerykanina, który wyreżyserował operę na
słynnym festiwalu w Bayreuth. Będzie to także pierwsze wykonanie Tristana i Izoldy w nowojorskiej operze pod batutą dyrektora muzycznego Met, Yannicka Nézet-Séguina. Mezzosopranistka Ekaterina Gubanova ponownie wcieli się w Brangenę, a bas-baryton Tomasz Konieczny wystąpi jako Gorwenal (po entuzjastycznie przyjętych rolach w Holendrze tułaczu i Pierścieniu Nibelunga). W roli króla Marka zadebiutuje bas-baryton Ryan Speedo Green.

Triumf serca
Triumf serca to poruszający dramat oparty na prawdziwej historii św. Maksymiliana Marii Kolbego – franciszkanina, który w obozie koncentracyjnym Auschwitz oddał życie za współwięźnia. Film amerykańskiego reżysera Anthony’ego D’Ambrosio rozpoczyna się tam, gdzie większość opowieści o ojcu Kolbem się kończy – w celi śmierci. I choć powracamy w retrospekcjach do ważnych momentów z życia św. Maksymiliana Marii Kolbego, to właśnie w tej przestrzeni rozgrywa się najbardziej przejmująca opowieść o ostatnich dniach życia świętego, ukazana z niezwykłą wrażliwością i duchową głębią.
Znakomity Marcin Kwaśny w roli ojca Kolbego oddaje nie tylko duchową siłę, lecz także głębokie człowieczeństwo tej postaci. Współwięźniowie ojca Maksymiliana, dotąd anonimowi, zyskują twarze i historie, co czyni tę opowieść jeszcze bardziej realną i pełną emocji.
Triumf serca to nie tylko historia męczeństwa, lecz przede wszystkim hołd dla miłości, która – i to jest duchowe przesłanie filmu – jest twórcza i silniejsza niż śmierć. W świecie pełnym podziałów i konfliktów Triumf serca staje się uniwersalnym apelem o dobro, wiarę i człowieczeństwo.
Znakomity Marcin Kwaśny w roli ojca Kolbego oddaje nie tylko duchową siłę, lecz także głębokie człowieczeństwo tej postaci. Współwięźniowie ojca Maksymiliana, dotąd anonimowi, zyskują twarze i historie, co czyni tę opowieść jeszcze bardziej realną i pełną emocji.
Triumf serca to nie tylko historia męczeństwa, lecz przede wszystkim hołd dla miłości, która – i to jest duchowe przesłanie filmu – jest twórcza i silniejsza niż śmierć. W świecie pełnym podziałów i konfliktów Triumf serca staje się uniwersalnym apelem o dobro, wiarę i człowieczeństwo.
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.